Obre bé els ulls… ja tenim TOTA LA PROGRAMACIÓ del FESTIVAL PANORÀMIC 2024 AQUÍ!!
No esperis més i mira què tenim preparat per la 8a edició!! Nota de Premsa de Teresa Vallbona
© Imatge de cartell: Jordi V. Pou
© Disseny del cartell: Manera Estudi
Panoràmic, festival de Cinema, Fotografia i més, que celebra la seva 8a edició del 10 d’octubre al 29 de desembre a Granollers, Barcelona i, per primera vegada Terrassa, anuncia totes les exposicions de la programació. Enguany el festival comptarà amb 17 exposicions que giren al voltant de la temàtica del festival, que està vinculada a la idea d’“Extrems”: de la violència extrema i les ideologies totalitàries de l’accelerat segle XX, als canvis de paradigma econòmics i socials del segle XXI.
Com a novetat, Panoràmic 2024 creix i s’expandeix. El festival amplia el nombre de dies, de ciutats i d’activitats programades. Cada ciutat inaugurarà les exposicions un dia diferent: Granollers el 10 d’octubre, Barcelona el 24 d’octubre, i Terrassa el 14 de novembre.
El festival, que pretén ser un punt de trobada entre la imatge fixa i la imatge en moviment, amb disciplines que van de la fotografia al cinema, el vídeo, la instal·lació i altres pràctiques visuals contemporànies, comptarà, amb exposicions, projeccions, debats, tallers, visites guiades i conferències en els diferents espais culturals de les tres ciutats.
Díptic The Temptation of Death, Boris Mikhaïlov
Dresie and Casie twins, Roger Ballen
Panoràmic 2024 acollirà dues exposicions inèdites de dos fotògrafs imprescindibles del segle XX: la primera gran retrospectiva de Roger Ballen a l’estat espanyol, amb una extensa selecció de fotografies i algunes de les seves peces audiovisuals més impactants, i la mostra del fotògraf conceptual ucraïnès Boris Mikhaïlov, amb 35 díptics de gran format que confronten el present i passat del seu país.
Vannie Kaap, Thania Petersen
Illasamay, aruma | Sandra De Berduccy
Los coros menores, Demian Schopf
Amb l’objectiu de fugir d’un plantejament eurocentrista, el festival mira cap a l’hemisferi sud amb la primera mostra al nostre país de l’artista sud-africana Thania Petersen, que proposa un viatge artístic de les creences ancestrals a l’actualitat postaparheid; l’artista boliviana aruma | Sandra De Berduccy, que vincula tècniques tèxtils tradicionals andines amb nous llenguatges tecnològics; les fotografies de l’artista xilè Demian Schopf, que contraposen la cultura indígena i el món globalitzat, i la instal·lació inèdita fruit de la col·laboració entre l’artista colombiana Sandra Rengifo i Roc Parés.
Mayoral de acero: destajo, Sandra Rengifo en col·laboració amb Kostas Tsanakas
Maqueta entrenada, Roc Parés
L’artista Núria Güell aborda els abusos de poder i les conseqüències del seu exercici a “La sexualitat de l’amo”; l’artista visual i desenvolupadora de codi Alba G. Corral presenta una obra audiovisual abstracta i generativa creada mitjançant algoritmes de programació, inspirada en la força i la resiliència de les dones treballadores, i Amanda Cuesta comissaria “NON STEREO-TIP, polítiques obertes del desig”, un projecte que parla del desig a través de la revisió de pràctiques del cinema experimental, l’art amateur i els activismes.
A més, l’actor, dramaturg i artista visual libanès Rabih Mroué exposa, per primera vegada a Europa, obres audiovisuals vinculades a la guerra del Líban sobre l’experiència corporal de la violència aèria, al Refugi antiaeri de Granollers, i el Museu de Ciències de Granollers acull l’exposició dels artistes alfonso borragán i Paula Bruna, que en col·laboració amb investigadors entomòlegs i botànics, reflexiona sobre la superioritat humana vers altres espècies com els antròpodes.
Artropomorfismes. Assajos de sintonització invertebrada, Paula Bruna
Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona. Casa de l’Ardiaca, Barcelona.
Fotografia: Jordi Calafell
Panoràmic File, el projecte que convida artistes a treballar amb arxius històrics de Granollers, Barcelona i per primera vegada Terrassa, amb l’objectiu d’activar els seus fons i fer-los visibles, comptarà amb l’acció coreogràfica de la ballarina Marta Ros, a partir de fotografies de l’Arxiu de Granollers; amb el projecte de l’artista Joan Pallé a l’Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona; amb la intervenció de la fotògrafa Paula Artés a l’Arxiu d’Etnografia i Folklore de Catalunya; amb l’artista visual Ro Caminal a partir d’imatges de l’Arxiu Tobella de Terrassa i amb Enric Maurí, que ha treballat amb la part de l’arxiu del Centre Excursionista de Catalunya que fa referència al Montseny. Propostes, totes elles, que reflexionen sobre la representació i ostentació del poder i sobre les jerarquies socials.
Reject Modernity, Embrace Tradition, Jordi Pallé
Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona. La Casa de l’Ardiaca
Qui té el poder?, Paula Artés
Arxiu d’Etnografia i Folklore de Catalunya, Barcelona
La temàtica d’enguany del festival està vinculada a la idea d’“Extrems”, de la violència extrema i les ideologies totalitàries de l’accelerat segle XX, als canvis de paradigma econòmics i socials del segle XXI. El Panoràmic 2024 fa atenció a la societat posthistòrica i postcapitalista, amb noves ideologies, utopies i models d’organització.