L’altre ubic. Migracions del cos fragmentat.

Mostra comissariada per Mercè Alsina

En el món global, una era de la informació en la qual el flux comunicacional és central, vivim cada vegada més pendents de les xarxes, però la hiperconnectivitat, paradoxalment, provoca un efecte d’isolament que ens fa remetre al propi jo, tant en el pla psíquic com en el físic.

El cos esdevé llavors un territori de recerca en el qual reconeixem els altres que ens habiten i emergeix el desig de mostrar-nos com aquest altre ubic, alimentat per les possibilitats infinites que ofereixen les xarxes. Perquè en el paradigma de l’extimitat, la pantalla deixa de ser una imatge mirall per esdevenir un imaginari actiu fragmentat, canviant i plural, que ja no és una resistència reactiva a les fantasies del cos, sinó que es converteix en part d’un programa de fantasia per a explorar estats desconeguts.

Els artistes Teemu Mäki, Mengwen Cao, Isa Fontbona, Francesca Steele, Itziar Okariz i Ricardo Muñoz plantegen qüestions sobre identitat, ja sigui l’aspecte físic, l’orientació sexual, el gènere o les actituds socials així com els dubtes existencials als quals ens enfrontem en l’exercici diari de pensar-nos. Mostren aspectes de la intimitat, majoritàriament de caràcter autoreferencial, per portar l’imaginari al pla real en accions subversives que desafien els atributs que ens defineixen socialment.

Fitxa tècnica

L’exposició s’articula per cada artista. Depenent de la distribució de la sala, s’adaptarà el projecte definitiu. L’espai ha de possibilitar col·locar-hi vinils.

Requeriments de muntatge

L’espai per allotjar l’exposició ha de tenir un mínim de 40 m2. Si l’espai fos més gran es podria estudiar incorporar més continguts adicionals.

  • 5 Monitors mitjans/grans
  • 1 Monitor petit
  • 1 projector
Proposta educativa

La proposta educativa esta adreçada a ESO, Batxillerats i altres entorns educatius i la dinamitza l’Eixida.

Pren la forma d’un “Dispositiu Pedagògic” que:

  • Ofereix un itinerari educatiu amb diversos moments (descoberta i estimulació, acció creativa, visita-conversa i tancament i valoració) que suposen una experiència d’interacció amb les exposicions.

  • Parteix de les potencialitats de l’art com a motor de l’aprenentatge i de les capacitats expressives de les persones.

  • És flexible i adaptable a les necessitats de cada context i als interessos de cada grup.

  • Combina sessions virtuals i presencials i en es rep el suport i l’acompanyament de l’equip educatiu del Panoràmic.

 
Per a qualsevol dubte no dubteu de posar-vos en contacte amb nosaltres: contacte@panoramicgranollers.cat.

Programació

Del 20 d’octubre al 29 de novembre 2020, Arts Santa Mónica – Festival Panoràmic. Barcelona

Setembre-Octubre 2021 Espai d’Art Moritz. Cornella.

Del 16 de desembre 2021 al 28 de febrer de 2022, Mèdol Centre d’Arts Contemporànies de Tarragona, Tarragona

Del 27 de gener a l’1 de maig de 2022. Muxart Espai d’Art i Creació Contemporanis, Martorell.

Maig-Juny 2022, Centre Cultural El Casino. Manresa.

20.01.2023–05.03.2023.Can Manyé, Espai d’art i creació. Alella

Del 19 de octubre al 26 de novembre del 2023. Museu de Granollers. Granollers